O afacere are un grup tinta careia se adreseaza. Bazat pe corelatia dintre antreprenor si grup tinta am observat ca in general antreprenorii de succes se adreseaza unui grup tinta dintr-o clasa sociala mai mica decat a sa. Bogatii dezvolta produse si servicii pentru clasa de mijloc sau clasa inferioara, iar antreprenorii din clasa de mijloc dezvolta afaceri pentru clasa inferioara.
Un antreprenor nu se poate adresa clasei din care face parte sau uneia superioare deoarece nu are finantele necesare pentru standardele de calitate inalte. Doar bogatii ofera servicii catre clasa de mijloc: haine "de firma", mall-uri, automobile, benzina, restaurante, banci, vacante. Clasa de mijloc poate deservi cu succes pe cei mai putini instariti decat ei datorita puterii financiare si a cunoasterii economice pe care o detine.
Cu mici exceptii, regulile de mai sus se aplica in intreaga economie. Un om sarac ar trebui mai intai sa munceasca, sa devina ceva mai instarit si cu anumite economii suficiente pentru a intra in clasa de top a saracilor, de acolo sa porneasca mici afaceri pentru cei mai saraci care sa-l propulseze in clasa de mijloc de unde sa lanseze afaceri mai maricele pentru clasa saracilor de top, care mai apoi sa-l propulseze in clasa mijlocie de top de unde poate dezvolta afaceri pentru clasa mijlocie inferioara, iar cu timpul sa intre in clasa bogatilor care se adreseaza clasei mijlocii superioare si celorlalte.
Un antreprenor din clasa bogata superioara poate deservi clasa bogata inferioara, clasa de mijloc de top, clasa de mijloc inferioara, clasa inferioara de top dar si pe cei foarte saraci. Cu cat distanta de la clasa antreprenorului pana la clasa deservita este mai mare cu atat amploarea afacerii si populatia tinta este mai mare, deoarece profitul care l-ar multumi se aduna de pe urma unui volum de oameni din ce in ce mai mare.
Exceptii exista, insa calea batatorita si cea mai sigura de a porni o afacere este sa iti canalizezi eforturile pentru a deservi clienti ce fac parte din clase inferioare tie.
10 iulie 2016
Cui sa te adresezi printr-o afacere
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
O sa incep prin a spune ca desi documentatia acestui examen pare simpla si cunostintele se asimileaza rapid, examenul nu este atat de usor...
-
Pentru examenul PRINCE2 Foundation am rezervat 50 zile de pregatire individuala, de pe 11 august pana pe 28 septembrie. In acest interval ...
-
Despre Apple Apple este o companie multinationala care a creat cunoscutele produse iPod, iTunes, laptopurile Mac, sistemul de operare OS ...
-
Dupa certificarea ITIL Foundation m-am hotarat sa detin si o certificare de management de proiect, pentru ca ITIL nu este destinat managem...
-
Ca plan de cariera mi-am propus sa evoluez spre management-ul unui business unit intr-o companie medie/mare. Pana acolo am nevoie de ITIL ...
-
De aproximativ cateva decenii focusul economiei nu mai este pe factorul tehnic, ci pe cel uman si al dezvoltarii serviciilor. In capitalis...
-
Foarte putini absolventi de facultate isi desfasoara activitatea in domeniul studiat. Angajatorii sunt din ce in ce mai putini interesat...
-
IT-ul, prescurtare de la "Tehnologia Informatiei", este o ramura tehnologica care se ocupa cu cercetarea si dezvoltarea modalita...
-
Fiecare proces de recrutare este finalizat cu selectia candidatului optim, care implica in mod indirect respingerea celorlalti aspiranti. ...
-
Criza de programatori pe piata de IT din Romania este doar de fatada. Nu exista o asemenea criza de personal. Salariile in IT au crescut d...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariu