18 decembrie 2016

Se vand mai mult emotii decat lucruri utile

Fiindca am ajuns cumva la capatul inovatiei tehnologice, foarte rar apar produse si servicii pe care oamenii sa le adopte pentru utilitate. Exemple de produse noi si utile: telefonia, automobilele, curieratul rapid.

Companiile au ajuns azi la un echilibru din punct de vedere al calitatii si perfectiunii produselor. Nu ai cum sa oferi aceleasi produse ca ale concurentei daca nu ai o modalitate mai buna de a le vinde. Pentru a reusi in vanzari majoritatea vand emotii. Se ia un produs, se analizeaza ce emotie sau sentiment provoaca tintelor umane dupa care se aplica o campanie de marketing:
1. Se starneste in om amintirea unei emotii, a unei placeri, sentiment, dorinte
2. Se prezinta omului ca acel moment va fi maxim cu ajutorul produsului

Analizand reclame consecutive la TV am descoperit ca toate se folosesc de acest truc:
- reclama la sutiene si lenjerie intima construita sa iti starneasca pofta sexuala pe care sa o satisfaci la maxim cu produsele lor
- reclama la Orange care sa straduia sa lipeasca bucuria ofertelor de voce de bucuria sarbatorilor
- reclama la un brand de ciocolata care incerca sa maximizeze bucuria din familie prin placerea de a consuma bomboanele lor

Vrei sa vinzi ceva ? Trebuie sa-ti prezinti produsul ca un booster al placerilor din viata de zi cu zi. Ai sanse mari de reusita, pentru ca omul cauta momentele frumoase, de afectiune, iubire, stima de sine, placere, pe care le vrea in doze din ce in ce mai mari, si cumpara acele lucruri care li s-au intiparit in psihic (prin reclame) ca ii pot duce mai repede si mai mult spre momentele placute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariu

Postări populare