In zilele noastre, cand oamenii sunt greu de tinut pe o pozitie care nu iti da multa satisfactie sau pe care nu o vrea nimeni, angajatorii apeleaza la un truc. Trucul este sa dai un titlu frumos jobului. In speranta lor, angajatii vor fi incantati de noul lor status in societate si de noua lor cucerire.Cu timpul, angajatii descopera ca ceea ce trebuie sa faca la locul de munca nu seamana de loc cu ceea ce ii reprezinta ca si titulatura. Defapt fac aceleasi lucruri pe care le faceau si inainte, sunt tot atat de neimportanti, iar ca pret al noului titlu obtinut ei trebuie acum sa munceasca mult mai mult facand lucruri noi in plus care nu le dau satisfactia dorita. Asta inseamna ca au cazut in capcana titlului de job pompos.
Angajatorii sunt obligati prin Codul Muncii sa aibe o fisa a postului cu atributiile si responsabilitatile fiecarei pozitii din companie. Ori de cate ori angajatorul schimba fisa de post el este obligat sa comunice acest lucru si angajatului. Insa foarte multe companii nu respecta legea si nu au o fisa de post. Se ajunge ca in timp atributiile angajatilor sa creasca fara ca ei sa fie mai bine rasplatiti. Se poate ajunge ca cerintele companiilor fata de angajati sa fie temporar unele ciudate, si anume de a lucra fizic cand defapt munca pe care a fost angajat este una de tip intelectual.
Ca si manager, trebuie sa cantaresti foarte bine plusurile si minusurile adoptarii solutiei de a crea joburi cu titluri pompoase. Angajatii pot prinde incredere si incep sa se impuna in companie, pot crea tensiune in randul angajatilor mai vechi care sunt mai importanti si aduc un aport mai mare in firma. Acestia pot migra sau pot lua o pauza de productivitate din lipsa de stimulare. Iar angajatii cu titluri pompoase pot parasi compania pentru a face cu adevarat ceea ce ii recomanda prin numele jobului.
Personal, nu as adopta o astfel de tactica in companie. Firmele care apeleaza la astfel de trucuri sunt fie firme mici, fie firme nesigure pe ele, care nu au ce oferi angajatilor. Strategia pe care m-as baza ar fi sa le explic clar potentialilor angajati care sunt punctele forte ale companiei, de ce si-ar dori singuri sa lucreze si sa ramana la noi, care este avantajul nostru fata de alte companii, ce posibilitati de crestere oferim si cum masuram rezultatele.
In continuare, hai sa vedem cum poti recunoaste usor un angajator care foloseste trucul joburilor siropoase:
- Anuntul jobului foloseste un titlu pompos
- Din anunt se inteleg doar promisiuni
- Fisa Postului este vaga sau generica
- Nu se intelege clar care va fi rolul tau
- Se cere multa experienta pe ceva total paralel
- Firma este mica si esti primul pe acest tip de job
- Salariul oferit este prea mic pentru pozitia promisa
- Nu ai oameni in subordine
- Nu poti delega munca ci trebuie sa o faci tu
- Vor mai mult un consultant-expert-executant decat un consultant-sef
Daca recunosti cel putin trei sau patru puncte de mai sus in descrierea unui job cu titlu pompos atunci afla ca vor un angajat care sa faca de toate, si nu un om specializat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariu