Cand vine vorba de monetizat efortul din dezvoltarea software-ului pur (excludem produsele fizice care contin software) pe nisa B2C atunci discutam de mai multe modele de business. Dar nu-s modelele de business in lista de prioritati atunci cand vrei sa obtii profit din software. Primul lucru care trebuie rezolvat este segmentul de activitate.
Industriile, pietele sau segmentele de piata in care se pot obtine bani din software pur sunt:
1. Industria de gaming (divertisment)
Aici exista mai multe modele de business in functie de marimea jocului si a populatiei tinta. Pot fi jocuri desktop cu plata contra licentei de joc, aplicatii jocuri gratuite cu monetizare prin cumpararea de iteme in joc, jocuri monetizate prin reclame, etc.
2. Aplicatii pentru birou
De la aplicatii office, readere, todo list-uri si alte unelte utile pentru a-ti face munca mai usoara. Desi aceste aplicatii se incadreaza la B2B, ele sunt cumparate de multi indivizi pentru nevoi personale.
3. Aplicatii utilitare
Aplicatii care acopera diverse nevoi ale indivizilor: arhivatoare, backupuri, securitate, harti, tutoriale, learning, scanere, vizualizatoare, parenting, comunicare, foto, video, finante, sanatate, diverse gestionari, etc.
4. Servicii web de intermediere pentru B2C existente
Multiple servicii offline care isi muta activitatea integral pe online si care devin retele specializate pentru B2C existente: anunturi diverse si nisate, vanzari diverse si nisate, plati electronice, banking, creditare, rezervari, filme, video, foto, show-uri, jocuri de noroc.
5. Servicii web de informare si socializare
Din aceasta categorie fac parte motoarele de cautare, site-urile de stiri, retelele de socializare, blogurile, forumurile, site-urile nisate de continut, care sunt monetizate prin reclame sau impartirea profitului provenit din vanzari.
Nu sunt mentionate acele industrii offline care decid sa-si extinda activitatea printr-o prezenta online. Acestea nu sunt companii axate pe dezvoltarea pe software pur, core-ul business-ului fiind in industria de baza, ele avand si un canal de distributie online in regie proprie. Daca desfacerea in online are loc prin retele de distributie specializate si detinute de companii software, aceste din urma companii sunt insa mentionate in punctele de mai sus.
Trebuie mentionat ca segmentul B2C a devenit destul de greu de monetizat. Incepand cu secolul 20 cand softurile B2C erau monetizate exclusiv prin vanzari am ajuns in secolul 21 cand aplicatiile sunt in mare parte gratuite. Intotdeauna se pot gasi solutii "free" suficient de bune pentru variantele cu plata. Modelele de a face business au evoluat, si castiga teren nu cele mai bune aplicatii ci cele care au parte de promovarea si distributia cea mai buna.
In acest moment, a face profit din software pur pe nisa B2C este, daca nu o loterie, atunci ceva foarte greu de pus la punct. O idee buna are nevoie de o executie buna, de multe teste A/B, de rabdare si de stapanirea stiintei cresterii si a cunoasterii clientilor. Iar odata gasita formula magica care poate fi scalata pe multi utilizatori, avantajul competitiv nu poate fi blocat intr-un seif. Adica nu va impiedica nimic competitia sau vreun colos sa nu cloneze afacerea si sa nu o aplice pe milioanele lor de clienti pe care ii au ca "user base".
16 august 2015
Segmente de desfacere ale serviciilor IT pe nisa B2C
Cuvinte cheie:
antreprenoriat,
B2C,
market-fit,
online,
product management,
software
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
O sa incep prin a spune ca desi documentatia acestui examen pare simpla si cunostintele se asimileaza rapid, examenul nu este atat de usor...
-
Pentru examenul PRINCE2 Foundation am rezervat 50 zile de pregatire individuala, de pe 11 august pana pe 28 septembrie. In acest interval ...
-
Despre Apple Apple este o companie multinationala care a creat cunoscutele produse iPod, iTunes, laptopurile Mac, sistemul de operare OS ...
-
Dupa certificarea ITIL Foundation m-am hotarat sa detin si o certificare de management de proiect, pentru ca ITIL nu este destinat managem...
-
Ca plan de cariera mi-am propus sa evoluez spre management-ul unui business unit intr-o companie medie/mare. Pana acolo am nevoie de ITIL ...
-
De aproximativ cateva decenii focusul economiei nu mai este pe factorul tehnic, ci pe cel uman si al dezvoltarii serviciilor. In capitalis...
-
Foarte putini absolventi de facultate isi desfasoara activitatea in domeniul studiat. Angajatorii sunt din ce in ce mai putini interesat...
-
IT-ul, prescurtare de la "Tehnologia Informatiei", este o ramura tehnologica care se ocupa cu cercetarea si dezvoltarea modalita...
-
Fiecare proces de recrutare este finalizat cu selectia candidatului optim, care implica in mod indirect respingerea celorlalti aspiranti. ...
-
Criza de programatori pe piata de IT din Romania este doar de fatada. Nu exista o asemenea criza de personal. Salariile in IT au crescut d...

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariu