18 septembrie 2015

Principiul increderii in business

Ca si freelancer am descoperit un comportament ciudat la clienti. Cu cat aveam un profil mai puternic, cu proiecte grele rezolvate satisfacator pentru clienti, cu atat eram acceptat sa rezolv probleme usoare, pe bani multi. Mi-am dat seama ca acest lucru se intampla datorita increderii. Clientii cu proiecte simple si medii dar care pentru ei reprezentau un obstacol important aveau nevoie de un om de incredere pe care sa il plateasca bine si care sa duca lucrurile la bun sfarsit, in siguranta, la parametrii doriti.

Angajatorii cauta si ei oameni bine pregatiti, cu experienta in proiecte complexe, pe care ii angajeaza pe pozitii cheie ca sa garanteze anumite functii in companie. In majoritatea cazurilor complexitatea acelor proiecte este mai mica decat capabilitatea angajatului, insa increderea oferita ca poti debloca anumite probleme importante este platita mai bine decat efortul efectiv.

In medicina se intampla acelasi lucru. Foarte multi platesc bine doctori de renume pentru interventii minore, doar pentru a fi sigur de rezultatul final.

Acest principiu functioneaza la fel si in cazul economiei si al tranzactiilor dintre companii. Efortul cel  mai mare intr-un business este depus in perioada de inceput, cand compania nu prezinta incredere si nu are un renume format. Odata formata aceasta incredere, clientii pot fi selectati. Anume, se servesc doar acei clienti care doresc sa plateasca suficient pentru produse sau proiecte simple si medii, datorita principiului increderii.

Bineinteles, cunoasterea acestui principiu este utila pentru a produce profit fara mari batai de cap, insa aplicat pe o perioada lunga de timp va duce la instalarea mediocritatii in companie. De aceea orice organizatie trebuie sa execute continuu un anumit numar minim de proiecte complexe, pentru a descoperi noi posiblitati care sa devina modalitate de a genera profit mai usor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariu

Postări populare