Raspunsul este "de cat mai putini". Spuneam in articolul anterior ca procesul de pornire a unei noi afaceri este costisitor din mai multe puncte de vedere: financiar, timp, complexitate. Si asta bineinteles pentru ca pretul de pornire este impus de piata, de exigentele clientilor, de concurenta si uneori prin monopol de stat. Dar un antreprenor dibaci poate gasi modalitati incat sa-si controleze costurile si sa dezvolte o modalitate incat sa se sustina cat mai rapid din profit, altfel afacerea sa devina invalida daca antreprenorul nu reuseste sa isi atinga anumite praguri. Ideea trebuie aruncata daca nu esti in stare sa generezi bani.
Foarte multi au impresia ca pentru a porni o afacere au nevoie de bani. Dar banii si investitiile initiale iti asigura doar structura, scheletul peste care tu trebuie sa lucrezi cu anumite cunosinte incat sa obtii profit. Nu banii sunt esentiali intr-o afacere, ci acele cunostinte care te ajuta sa patrunzi si sa te extinzi intr-o piata. Insa majoritatea nu stiu ca au nevoie de anumite cunostinte, iar ce care stiu acest lucru au impresia ca acele cunostinte pot fi acoperite prin angajarea unor profesionisti. De cele mai multe ori profesionstii trebuie ghidati de antreprenor, iar cei care nu trebuie ghidati sunt foarte scumpi si nu pot fi controlati de un antreprenor necunoscator.
Afacerile mici gen agentii, training, consultanta, productie simpla, sunt genul de afaceri care nu trebuie sa coste mult ca sa iti poti valida capacitatea ta de a te descurca in fata nevoilor clientilor. Banii nu se arunca in productie sau in campanii de marketing fara sa testezi ideea, macheta, produsul virtual, prin campanii mai mici, fara sa testezi gradul de acceptanta, segmentul pe care esti cel mai potrivit, nevoia reala rezolvata de produsul tau. Aceste teste sunt garantia unui control al costurilor dar ele sunt si metode extraordinare prin care iti cauti directia pe care sa te dezvolti. Daca testele nu duc nicaieri, afacerea trebuie regandita.
Raspunsul in fata un blocaj "avem nevoie de mai multi bani" nu este unul real. Banii pot ajuta in putine cazuri, si doar daca achizitia aduce valoare mare care reiese din multe calcule. O afacere care are nevoie doar de multi bani pentru a reusi nu este o afacere. Sunt multe afaceri care necesita multi bani, insa la fel de mult au nevoie de cunosinte si eliminarea riscurilor prin calcule si previziuni. Acelasi lucru se aplica si la afacerile mai mici, unde riscurile pot fi eliminate prin aceleasi metode, calcule, teste, ceea ce asigura un cost scazut si eliminarea situatiei in care pierzi bani pe lucruri care iti dadeau impresia ca reprezinta factor de reusita.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariu