03 octombrie 2015

Nici un produs nu mai este simplu de dezvoltat

In era industriala produsele se dezvoltau mai simplu. Cerintele cumparatorilor nu erau atat de mari iar oamenii cumparau ceea ce se producea. In era informatica exigentele sunt mari si se produce ceea ce se cumpara. Acest lucru face ca procesul de dezvoltare al unui produs sa fie din ce in ce mai complicat, de durata, de investitii crescute.

Uneori antreprenorii cauta acele idei, probleme, nevoi pe care sa le acopere si incearca sa gaseasca combinatia perfecta pentru factorii care influenteaza existenta unui produs pe piata astfel incat durata de executie si investitia financiara sa fie cat mai mici, cu un profit cat mai mare. Sunt bineinteles atatea exemple de produse minimaliste cu un impact imens in buzunarele antreprenorului.

Insa aceste legende antreprenoriale sunt exceptii. Astazi competitivitatea este atat de mare incat orice combinatie simpla pentru procesul intern de dezvoltare al unui produs devine automat complicat. Orice este simplu si ieftin de produs devine fie gratis (canal de tractiune pentru alte produse) fie procesul se complica datorita companiilor care adauga avantaje competitive pana cand investitia necesara pastreaza o rata acceptabila a profitului si o rata echilibrata de competitori.

De aceea, nu va speriati daca dezvoltarea unui produs este prea complexa, sau prea de durata, sau prea scumpa. Castig vor avea decat acele companii care raman ancorate pe o nisa si fac performanta, adica excelenta. Adaugand avantaje competitive, crescand nivelul de exigenta, aceasta este calea corecta spre reusita si acapararea unei cote de piata cat mai mari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariu

Postări populare