Daca nu ai idei de afaceri, gandeste-te la magia din produse. Tot ce este comercial vine cu ceva magic parca menit sa readuca omul in starea pierduta din rai. Conform credintei ortodoxe, omul traia linistit in rai avand de toate, nelipsindu-i nimic. Acolo in rai totul era perfect, la parametrii optimi: hrana fara efort, temperatura, adierea vantului, sunetul, mirosul, lumina, peisajul, in asa fel incat orice produs din zilele noastre ar fi fost deranjant in loc sa ajute. Odata cu pierderea raiului omul s-a gasit intr-o lume vitrega, unde totul ii era impotriva. Nu mai avea acces la bunastare, totul fiind greu de obtinut. Nimic nu-l mai asculta pe om ca inainte.
Toate produsele de azi isi propun sa readuca omul mai aproape de starea pierduta din rai, adica sa inlesneasca efortul si sa-i ofere mai mult timp pentru alte activitati. Produsul este ceva magic, care odata folosit produce un efect dorit, peste putinta omului. Sa luam cateva exemple:
- incaltamintea moderna, atat de utila, ofera magia de a pasi fara senzatii neplacute
- autoturismele ofera magia de a te deplasa rapid si fara efort
- chibritul este magic, ofera acces instant la foc fara efort
- telecomunicatiile ofera magia de a vorbi cu cineva aflat la mare distanta
Concluzia: omul creaza produse magice, cu efecte ce nu si le poate procura usor sau direct din natura, cu scopul de a se simti in rai. Viitorul anunta multe astfel de produse:
- nanotehnologie cu aplicatii din abundenta
- inteligenta artificiala
- fabrici alimentare automate: insamantare, crestere, procesare, preparare
- electronice interconectate pentru accesul la informatii utile pentru distractie, usurarea muncii
- posibilitatea de a munci cat mai putin
Azi, cele mai multe afaceri se axeaza pe optimizarea sau imbunatatirea unor magii deja existente. Insa cele mai de succes companii ale viitorului vor fi cele care vor introduce pe piata magii noi care ii vor da omului noi posibilitati, noi capabilitati, modalitati de a face lucruri care acum sunt imposibil de realizat.
15 mai 2015
Magia din produse
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
O sa incep prin a spune ca desi documentatia acestui examen pare simpla si cunostintele se asimileaza rapid, examenul nu este atat de usor...
-
Pentru examenul PRINCE2 Foundation am rezervat 50 zile de pregatire individuala, de pe 11 august pana pe 28 septembrie. In acest interval ...
-
Despre Apple Apple este o companie multinationala care a creat cunoscutele produse iPod, iTunes, laptopurile Mac, sistemul de operare OS ...
-
Dupa certificarea ITIL Foundation m-am hotarat sa detin si o certificare de management de proiect, pentru ca ITIL nu este destinat managem...
-
Ca plan de cariera mi-am propus sa evoluez spre management-ul unui business unit intr-o companie medie/mare. Pana acolo am nevoie de ITIL ...
-
De aproximativ cateva decenii focusul economiei nu mai este pe factorul tehnic, ci pe cel uman si al dezvoltarii serviciilor. In capitalis...
-
Foarte putini absolventi de facultate isi desfasoara activitatea in domeniul studiat. Angajatorii sunt din ce in ce mai putini interesat...
-
IT-ul, prescurtare de la "Tehnologia Informatiei", este o ramura tehnologica care se ocupa cu cercetarea si dezvoltarea modalita...
-
Fiecare proces de recrutare este finalizat cu selectia candidatului optim, care implica in mod indirect respingerea celorlalti aspiranti. ...
-
Criza de programatori pe piata de IT din Romania este doar de fatada. Nu exista o asemenea criza de personal. Salariile in IT au crescut d...

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariu