11 iulie 2015

De ce pietele nationale au devenit prea mici

Am observat ca nu mai este rentabil sa creezi servicii regionale sau nationale. Cu exceptia catorva industrii, a avea unul sau cateva zeci de puncte de vanzare nu mai este rentabil.

Acest fenomen se intampla datorita globalizarii. Vina globalizarii nu vine din faptul ca satureaza piata cu companii si creste competitivitatea. Vina globalizarii este ca satureaza piata cu produse, servicii, oferte, pachete si satisface nevoi diverse ale populatiei.

Ne aflam intr-o piata globala, cu o competitie generica, adica mai multe companii se bat pe aceleasi venituri ale unui individ si toate incearca sa-l atraga si sa-i satisfaca alta placere sau durere (da, durere, asa am inceput sa numesc nevoile, ca sa am o perspectiva mai clara asupra lor, si anume ca un produs nu rezolva o nevoie pana cand nevoia nu este o durere pentru client).

Imi vine in minte perioada comunista. Oamenii aveau venituri dar nicidecum multimea de produse pe care le putem procura astazi. Daca in perioada comunista ai fi scris o carte interesanta, aveai la dispozitie o piata nationala mare care ti-ar fi garantat venituri pentru a iesi pe profit. Astazi, in capitalism, piata nationala pentru o carte de succes este prea mica deoarece interesele \ dorintele \ nevoile \ posibilitatile oamenilor sunt diverse datorita globalizarii, si foarte putini oameni ar fi interesati de cartea noastra.

In acest context, atentia companiilor trebuie indreptata la nivel transnational (mai multe tari din aceiasi regiune), international (doua sau mai multe continente) sau global (peste tot in lume). Tehnicile de marketing au evoluat si ele din offline in online, canalele de distributie la fel si totodata modalitatile de a crea produse s-au schimbat ca sa corespunda nevoilor reale astfel incat sa genereze venituri.

Lumea nu mai este cea pe care o stiam, si cine nu observa globalizarea va ramane in urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariu

Postări populare