22 iulie 2015

Idei cu feedback bun dar care nu pot fi afaceri de succes

Multe startupuri esueaza pentru ca pornesc la drum bazate pe idei bune ce au obtinut un feedback incurajator de la potentialii clienti, insa in momentul lansarii doar putini din acesti potentiali clienti doresc cu adevarat sa cumpere produsul.

Se intampla acest lucru deoarece intrebarile catre potentialii clienti nu au fost formulate corect. Pentru a valida ideea intr-un mod corespunzator, clientii trebuie intrebati daca ar renunta la o suma de bani\timp pentru a cumpara produsul sau serviciul final.

Daca sunt intrebati "daca l-ar folosi", raspunsul acestora poate fi unul pozitiv, cu mult entuziasm in jurul ideii, pentru ca in general oamenii sunt optimisti referitor la comportarea lor din viitor.

Insa, daca schimbi modul de adresare si intrebi daca ar fi dispusi sa renunte la timp\bani pentru a folosi produsul, oamenii devin rationali si trec propunerea prin filtrul gandirii. Se concentreaza sa afle daca rezolvarea presupusei probleme merita vreun efort din partea lor, financiar sau de timp. Daca produsul nu este util si nu i-ar ajuta in rezolvarea anumitor inconveniente apasatoare, feedback-ul va fi negativ.

Oamenii mai ofera feedback pozitiv si pentru ca:
- nu vor sa para ciudati
- nu vor sa supere pe cel care vine cu ideea (vor sa-l incurajeze)
- se gandesc ca solutia este buna pentru cineva (dar nu pentru ei)

Pentru a preveni raspunsurile false, potentialii clienti trebuie indreptati spre angajamente, implicare, pentru ca doar in acest fel poti afla daca problema este reala si necesita rezolvare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariu

Postări populare