Prin antrepriza ma refer la actul de a intreprinde, sau a intre-prinde, a "prinde intre", a fi "prins intre" furnizori si clienti, sau a crea un lant prin a "prinde" furnizorii dintr-o parte si clientii de cealalta parte.
Antrepriza are loc, din punct de vedere temporal, doar cand se intrunesc mai multe conditii. Bineinteles, sunt intreprinzatori care creaza companii ce nu-si croiesc un drum in piata, dau faliment, nu au vanzari, ceea ce inseamna ca in realitate nu au intreprins, ci au pornit fara o prinsoare sigura intre furnizori si clienti.
Teoretic, intre-prinderea trebuie sa fie sigura, si chiar daca nu exista clienti in spate care sa garanteze acest lucru, trebuie sa existe o garantie a succesului prin masuratori stiintifice. Altfel nu putem discuta de intre-prindere (afacere sau antreprenoriat) ci de incercare, dorinta nefondata, risc necontrolat, viitor incert, posibilitati reduse.
Antrepriza are loc cand s-a gasit o categorie de clienti bine definita, reala, pregatita sa cumpere sau care a cumparat deja prin contract produsele companiei ce provin din imbinarea factorilor de la furnizori cu factorii interni. Imbinarea factorilor bruti de la furnizori prin procese interne are ca rezultat obiectul dorit de clienti, fara de care nu ar exista antrepriza.
Antrepriza are loc cand clientii percep ca valoroasa activitatea intre-prinderii, cand au nevoie de rezultatele acesteia, deoarece nici furnizorii si nici ei insisi nu pot rezolva aceleasi nevoi la calitatea, cantitatea si cu beneficiile dorite.
Antrepriza are loc cand desi intre-prinderea poate fi benefica pentru clienti si furnizori, s-a gasit o modalitate de a supravietui si a scoate profit in urma activitatii desfasurate. Adica s-a gasit un model de business viabil, care sa finanteze activitatea de intre-prindere.
Putem rezuma ca intre-prinderea are loc doar atunci cand se intrunesc anumite conditii.
1. Conditii legate de clienti:
a) compania a gasit o nisa cu clienti si furnizori unde poate intre-prinde datorita avantajelor create pentru clienti
- avantaje date de economii
- avantaje date de calitate
- avantaje date de problemele rezolvate
- orice avantaj dat de perceptia clientilor
b) clientii vor castiga utilitate dorita pe care nu o pot crea singuri cu incadrare in parametrii doriti (cost, calitate, riscuri, timp, beneficii, focusare - acest lucru este important pentru ca uneori se incearca intre-prinderi care pot fi obtinute la aceiasi parametri chiar de clienti sau se incearca crearea de utilitate care nu este dorita de clienti, in timp ce acestia nu sunt consultati)
c) desfacerea catre clienti este asigurata
- prin contract
- prin fundamentare stiintifica (adoptie fara produs, distributie asigurata, tractiune validata)
2. Conditii legate de concurenta:
a) compania are un avantaj competitiv fata de concurenta ce ii asigura cota de piata (implicit clienti)
- costuri mai mici
- canale de marketing si distributie mai bune
- accesul la anumite piete
- acces la anumiti factori de productie
- avantaje percepute de clienti (cele de mai sus)
- alte elemente de diferentiere ce nu privesc clientii
b) piata este libera, asigurata de stat si lipsita de practici anticoncurentiale (intelegeri, carteluri, monopol, oligopol)
3. Conditii legate de companie (factori interni):
a) s-au depasit punctele critice de intrare in piata (legale, financiare, tehnologice)
b) compania va castiga profit prin modelul de incasare adoptat
c) investitiile se recupereaza relativ rapid
4. Conditii legate de dezvoltarea tehnologica:
a) activitatea intre-prinsa are rezolvare tehnica, fie prin cercetare-dezvoltare fie prin inovatiile accesibile pe piata
Toate conditiile de mai sus sunt necesare de indeplinit pentru a spune ca intre-prinderea poate avea loc, iar compania poate trece la urmatoarele etape de inchegare si activitate. De aici mai departe intra in ecuatie alte conditii pentru managementul, mentinerea si cresterea afacerii, pe care le-am trasat aici.
03 iulie 2015
Cand are loc antrepriza ?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
O sa incep prin a spune ca desi documentatia acestui examen pare simpla si cunostintele se asimileaza rapid, examenul nu este atat de usor...
-
Pentru examenul PRINCE2 Foundation am rezervat 50 zile de pregatire individuala, de pe 11 august pana pe 28 septembrie. In acest interval ...
-
Despre Apple Apple este o companie multinationala care a creat cunoscutele produse iPod, iTunes, laptopurile Mac, sistemul de operare OS ...
-
Dupa certificarea ITIL Foundation m-am hotarat sa detin si o certificare de management de proiect, pentru ca ITIL nu este destinat managem...
-
Ca plan de cariera mi-am propus sa evoluez spre management-ul unui business unit intr-o companie medie/mare. Pana acolo am nevoie de ITIL ...
-
De aproximativ cateva decenii focusul economiei nu mai este pe factorul tehnic, ci pe cel uman si al dezvoltarii serviciilor. In capitalis...
-
Foarte putini absolventi de facultate isi desfasoara activitatea in domeniul studiat. Angajatorii sunt din ce in ce mai putini interesat...
-
IT-ul, prescurtare de la "Tehnologia Informatiei", este o ramura tehnologica care se ocupa cu cercetarea si dezvoltarea modalita...
-
Fiecare proces de recrutare este finalizat cu selectia candidatului optim, care implica in mod indirect respingerea celorlalti aspiranti. ...
-
Criza de programatori pe piata de IT din Romania este doar de fatada. Nu exista o asemenea criza de personal. Salariile in IT au crescut d...

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariu