27 septembrie 2014

Daca nu poti urca in ierarhie, invata pentru viitorul business

Sunt sigur ca cei care se pregatesc pentru urmatorul nivel ierarhic trec si prin momente de nesiguranta in care isi fac griji si se intreaba daca vor reusi cu adevarat sa treaca pe roluri superioare. Aceasta nesiguranta apare din cauza pietei in declin si din cauza angajatorilor care trateaza candidatii cu superficialitate si de multe ori scopul nu este de a alege pe cei mai buni ci pe cei mediocri daca ei sunt mai ieftini, mai usor de condus si ofera siguranta ca vor sluji compania multa vreme si cu loialitate.

Sfatul pe care il dau: invatati si pregatiti-va in continuare, deoarece decizia de a invata pentru urmatorul nivel ierarhic poate avea trei finalizari:
- un job mai bun pe acelasi rol
- un job pe rolul dorit
- folosirea cunostintelor pentru propriul business

Traim zile in care modul de organizare al companiilor se reinventeaza, la fel cum tehnologia se reinventeaza. In aceste conditii, multe roluri dispar, altele se incarca cu alte roluri iar altele sunt mai putin cerute de piata. Dar ceea ce nu se schimba sunt regulile economice, si cea mai buna strategie este sa investesti in educatie si sa fii pregatit sa poti crea propriul business daca piata joburilor se intoarce impotriva ta.

Joburile dispar, se schimba, sunt frumoase o perioada iar apoi devin de duzina. Regulile economice insa nu se schimba: oamenii vor munci pentru venituri, le vor cheltui pe bunuri si servicii, companiile vor avea nevoie de produse si externalizari. Planul de viata al individului trebuie sa tina cont de aceste aspecte, si fiindca cel mai mult timp il petrecem la locul de munca trebuie sa imbunatatim acest aspect cu urcari in ierarhie pana cand suntem pregatiti sa cream propriul business. Daca urcarea nu este posibila datorita blocarii din partea companiilor, acesta este un semnal de alarma ca propriul business trebuie creat mai devreme, si daca nu avem cunostintele necesare, trebuie sa le dobandim fara sa mai asteptam sa le invatam din nivelele ierarhice: sales, marketing, development, services, management, organizare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariu

Postări populare