13 octombrie 2014

Ce obiective de companie stabilim pentru a putea crea profit

Antreprenorii vor profit. Firmele cu radacini adanci in piata vor maximizarea profitului. Pe cand statul ofera parghiile si mecanismele necesare companiilor pentru a crea profit, nu le spune si cum sa faca asta. Scheletul oferit de stat pentru companii este: populatia, infrastructura, bancile, sistemul de educatie, de sanatate, sistemul monetar, sistemul juridic, justitia, si cel mai important apararea prin armata si ordinea publica prin politie fara de care oamenii ar trai ca intr-o jungla si companiile nu ar avea mediul necesar crearii de profit.

Deci statul ofera doar structura peste care companiile pot crea profit. Firmele sunt stimulate sa existe si sa creeze profit, dar nu li se ofera neaparat garantia ca il vor crea, ca vor vinde, ca vor avea succes. Aceste probleme sunt lasate spre rezolvare actionarilor si managerilor, drept domeniu de exercitiu intelectual.

De cate ori ati avut instinctul de a porni propria afacere si v-ati intrebat: "as vrea sa pornesc o afacere dar nu stiu ce." Sau: "am o idee dar nu stiu daca o sa mearga". Sau: "sunt in cautare de idei dar nu imi vin.". Poate ati auzit ca la baza, companiile de succes au obiective clare pe care le exprima printr-un slogan scurt. De exemplu: "Obiectivul nostru este sa oferim transport rapid si ieftin.", sau "Vrem sa facem cea mai buna pizza de pe piata.".

Obiectivul companiei este asadar acea "idee" pe care o cautati dar nu o gasiti. Insa acest obiectiv nu se formeaza cautand idei, ci trebuie sa il creati stabilind obiective economice, sociale, ecologice pentru clienti si  pentru societate in primul rand. Adica activitatea companiei sa se rasfranga in imbunatatirea vietii cetatenilor si al sistemului care va ofera structura afacerii.

Daca porniti o afacere doar cu gandul sa faceti profit, ea nu are sanse mari sa ia fiinta si nici sa reziste pe piata. Obiectivul companiei trebuie sa se rasfranga asupra laturii umane a mediului din care face parte. Este de la sine inteles ca o companie cu un asemenea mod de gandire va avea succes pe piata si va beneficia si de sustinerea clientilor si a societatii in general.

Chiar daca firmele folosesc factori tehnici si cunostinte, acestea sunt doar uneltele cu ajutorul carora ele isi desfasoara activitatea, activitate ce trebuie sa aiba ca finalitate: protectia mediului, echilibrul ecologic, dezvoltarea comunitara, implinirea individuala, echilibrul social.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariu

Postări populare