Activitatea companiilor se concentreaza pe dezvoltarea de produse ce vor fi folosite pentru a oferi solutii clientilor. Pentru a avea succes, este esential sa intelegem diferenta dintre produs si solutie.
Produsele sunt rezultatul cercetarii si dezvoltarii din cadrul companiei. Cercetarea are in vedere atat partea tehnica cat si cea de piata. Produsele iau viata prin intelegerea nevoilor de baza a unei nise sau a unor probleme. Produsele se dezvolta cu conditia sa suporte un numar mare de parametri de configurare si dinamicitate in folosinta.
Solutiile sunt implementarile concrete ale produselor pentru a rezolva probleme specifice ale clientilor. Produsele pot fi integrate la diversi clienti sub diverse configurari pentru a oferi solutii.
Exemplu:
O aplicatie software de mesagerie instanta este produsul companiei X. Produsul poate fi configurat sa afiseze mesajele intr-o fereastra sau sa le stocheze intr-un fisier. Compania X a vandut acest produs la compania Y ca solutie pentru comunicarea instanta a angajatilor din diverse departamente, configurand afisarea mesajelor pe ecran. Aceeasi companie X a vandut acelasi produs la compania Z ca solutie pentru trimiterea de la filiale a listelor zilnice de tranzactii catre centru, configurand scrierea mesajelor in fisiere.
Alt exemplu:
Compania X a creat o noua substanta chimica ce are multiple proprietati. Noua substanta a devenit un nou produs al companiei. Combinat cu apa, produsul este vandut ca solutie pentru curatarea suprafetelor vopsite. In doze mici, produsul este vandut ca solutie pentru eliminarea daunatorilor plantelor. In concentratie mai mare, produsul este vandut ca solutie pentru deratizare.
Companiile trebuie sa fie cele care dupa crearea produselor depun un efort continuu de cautare a clientilor, crearea de solutii pregatite pentru vanzare prin setarea produselor cu diverse valori, explicarea produselor. Odata ce produsul a fost creat nu trebuie asteptat ca potentialii clienti sa isi dea seama singuri cum pot folosi produsul pentru situatia lor. Acest efort revine companiei creatore a produsului.
In definirea produselor si a solutiilor trebuie sa facem diferenta dintre ce vrea clientul sa cumpere si ceea ce asteapta in realitate de la produs. De exemplu, vrem automobile dar in realitate vrem un mijloc de transport, vrem un televizor dar in realitate vrem distractie. Produsele trebuie imbunatatite continuu pentru a se apropia cat mai mult de ceea ce vor clientii in realitate, oferindu-le solutii din ce in ce mai bune.
25 octombrie 2014
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
O sa incep prin a spune ca desi documentatia acestui examen pare simpla si cunostintele se asimileaza rapid, examenul nu este atat de usor...
-
Pentru examenul PRINCE2 Foundation am rezervat 50 zile de pregatire individuala, de pe 11 august pana pe 28 septembrie. In acest interval ...
-
Despre Apple Apple este o companie multinationala care a creat cunoscutele produse iPod, iTunes, laptopurile Mac, sistemul de operare OS ...
-
Dupa certificarea ITIL Foundation m-am hotarat sa detin si o certificare de management de proiect, pentru ca ITIL nu este destinat managem...
-
Ca plan de cariera mi-am propus sa evoluez spre management-ul unui business unit intr-o companie medie/mare. Pana acolo am nevoie de ITIL ...
-
De aproximativ cateva decenii focusul economiei nu mai este pe factorul tehnic, ci pe cel uman si al dezvoltarii serviciilor. In capitalis...
-
Foarte putini absolventi de facultate isi desfasoara activitatea in domeniul studiat. Angajatorii sunt din ce in ce mai putini interesat...
-
IT-ul, prescurtare de la "Tehnologia Informatiei", este o ramura tehnologica care se ocupa cu cercetarea si dezvoltarea modalita...
-
Fiecare proces de recrutare este finalizat cu selectia candidatului optim, care implica in mod indirect respingerea celorlalti aspiranti. ...
-
Criza de programatori pe piata de IT din Romania este doar de fatada. Nu exista o asemenea criza de personal. Salariile in IT au crescut d...

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariu