25 octombrie 2014

Diferenta dintre produs si solutie

Activitatea companiilor se concentreaza pe dezvoltarea de produse ce vor fi folosite pentru a oferi solutii clientilor. Pentru a avea succes, este esential sa intelegem diferenta dintre produs si solutie.

Produsele sunt rezultatul cercetarii si dezvoltarii din cadrul companiei. Cercetarea are in vedere atat partea tehnica cat si cea de piata. Produsele iau viata prin intelegerea nevoilor de baza a unei nise sau a unor probleme. Produsele se dezvolta cu conditia sa suporte un numar mare de parametri de configurare si dinamicitate in folosinta.

Solutiile sunt implementarile concrete ale produselor pentru a rezolva probleme specifice ale clientilor. Produsele pot fi integrate la diversi clienti sub diverse configurari pentru a oferi solutii.

Exemplu:
O aplicatie software de mesagerie instanta este produsul companiei X. Produsul poate fi configurat sa afiseze mesajele intr-o fereastra sau sa le stocheze intr-un fisier. Compania X a vandut acest produs la compania Y ca solutie pentru comunicarea instanta a angajatilor din diverse departamente, configurand afisarea mesajelor pe ecran. Aceeasi companie X a vandut acelasi produs la compania Z ca solutie pentru trimiterea de la filiale a listelor zilnice de tranzactii catre centru, configurand scrierea mesajelor in fisiere.

Alt exemplu:
Compania X a creat o noua substanta chimica ce are multiple proprietati. Noua substanta a devenit un nou produs al companiei. Combinat cu apa, produsul este vandut ca solutie pentru curatarea suprafetelor vopsite. In doze mici, produsul este vandut ca solutie pentru eliminarea daunatorilor plantelor. In concentratie mai mare, produsul este vandut ca solutie pentru deratizare.

Companiile trebuie sa fie cele care dupa crearea produselor depun un efort continuu de cautare a clientilor, crearea de solutii pregatite pentru vanzare prin setarea produselor cu diverse valori, explicarea produselor. Odata ce produsul a fost creat nu trebuie asteptat ca potentialii clienti sa isi dea seama singuri cum pot folosi produsul pentru situatia lor. Acest efort revine companiei creatore a produsului.

In definirea produselor si a solutiilor trebuie sa facem diferenta dintre ce vrea clientul sa cumpere si ceea ce asteapta in realitate de la produs. De exemplu, vrem automobile dar in realitate vrem un mijloc de transport, vrem un televizor dar in realitate vrem distractie. Produsele trebuie imbunatatite continuu pentru a se apropia cat mai mult de ceea ce vor clientii in realitate, oferindu-le solutii din ce in ce mai bune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariu

Postări populare