08 mai 2014

Rolul top managementului

Top managementul unei organizatii este acea categorie de angajati care lucreaza cu date nefiltrate, in timp real, din piata, date pe seama carora sunt luate decizii ce influenteaza si directioneaza activitatea companiei. Top managementul este raspunzator de bunastarea si cresterea companiei. Ei anticipeaza, preintampina, ceea ce inseamna previziune. Se folosesc de date si informatii ca bugete, consum de resurse, return of investment, cercetari de piata, fluctuatia personalului, pentru a crea
  • planuri pe termen lung (5-20 ani)
  • strategii (2-5 ani)
  • programe (1-2 ani)
  • planuri (0-1 ani)

Tot ei decid care vor fi produsele companiei si functiile cele mai importante, durata de viata a unui produs, schimbarea unui produs si scoaterea lui de pe piata. Pe baza previziunilor si a cifrelor decid planuri de afaceri, dimensiunile si volumele, resursele necesare, aprobarea bugetelor, si in acelasi timp evalueaza performanta interna si externa si intervin acolo unde este cazul prin modelarea proceselor existente sau crearea de noi procese.

Au putere de decizie in infiintarea de noi departamente, in tipul de structura organizationala adoptata, in crearea de regulamente interne, crearea de responsabilitati si atributii pentru diverse pozitii de management, decid care sunt factorii de productie si cum vor fi ei folositi de nivelele din subordine. Scopul top managementului este acela de a obtine maximul de profit cu minimul de costuri, iar asta nu se intampla daca procesle interne nu sunt optimizate si clientii foarte multumiti.

Layerele din subordine sunt extensii ale top managementului, care il ajuta pe acesta sa ia decizii si sa puna in aplicare planurile. Aceste layere sunt privite ca functii in cadrul organizatiei, functii care isi desfasoara activitatea folosind procese standard. Functiile si procesele sunt definite tot de managementul de top.

O functie cheie a top managementului este aceea de a crea avantaj concurential fata de competitori, adica acel diferentiator care ii asigura companiei o viata indelungata pe piata. Mentinerea avantajului concurential este iarasi o responsabilitate a managerilor de top, si ea este indeplinita prin programe de cercetare si dezvoltare, inovare si adoptarea progresului tehnic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariu

Postări populare