- muncitorul in fabrica pe linia de productie are de multumit doar supraveghetorul / inginerul / managerul sau direct, si nu intra in contact cu alti oameni din organizatie. Exista si cazul in care, ca muncitor intr-un service auto sau om de vanzari trebuie sa multumesti multi clienti, insa lucrurile nu stau asa, ci trebuie sa iti multumesti defapt patronul sau managerul, care te poate penaliza daca nu procedezi corect cu clientii. In acest caz, venitul se situeaza pe linia cea joasa din companie.
- supraveghetor / inginer de echipa / manager, care are in subordine o echipa si raporteaza unui manager superior. In acest caz trebuie sa multumesti atat echipa cu deciziile tale si cu modul in care ii conduci, dar in acelasi timp trebuie sa multumesti si managerul superior. Venturile sunt mai mari.
- middle manager / director, care are in subordine mai multe echipe si intra in raporturi de munca cu alti directori si actionari din firma, deci interactioneaza cu o multime de stakeholderi. In acest caz trebuie sa multumesti o multime de oameni, iar veniturile sunt pe masura.
- antreprenor / patron / ceo / owner, in acest caz trebuie sa multumesti toti oamenii din companie dar si clientii pe care ii ai, insa si angajatii clientilor tai. Multimea de oameni pe care trebuie sa o multumesti este una numeroasa, iar veniturile sunt mari si pe masura.
Concluzia este ca daca doresti sa ai venituri mai mari, trebuie sa multumesti mai multi oameni decat multumesti in momentul de fata. Fie ca o faci prin a urca in ierarhie, fie ca o faci ca antreprenor, nu conteaza, dar ceea ce trebuie sa faci este sa multumesti mult mai multi oameni decat in prezent. Daca alegi sa o faci pe calea antreprenoriatului, trebuie sa multumesti nevoile si problemele clientilor, si sa oferi solutii mai bune decat cele existente pe piata. Cu cat multumesti mai multi oameni, cu atat veniturile vor creste.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariu